• +36 70 8509070
  • info@mosolyfitness.hu
  • www.mosolyfitness.hu

TSMT

Tervezett Szenzomotoros Tréning (TSMT)

• Melyek azok a furcsának tartott tünetek, melyek feltűnnek a gyermeketekkel kapcsolatban?

• Melyek azok a tünetek, amelyek feltűnnek a védőnőnek, gyermekorvosnak az éves státuszvizsgálaton? 

• Miért szól a gondozó néni a bölcsődében, vagy az óvónő az óvodában?

• Mivel rágja a fületeket a nagyi? Szomszéd néni? A barátnők a játszótéren?

• Tudnia kell ezt már …. évesen, vagy még ráér?

Igen, bizony, már egy-kettő-három évesen is rövid ideig tudnia kell figyelni.

A bölcsődében, óvodában szintén elvárás, hogy rövid ideig, az életkorának megfelelő szinten képes legyen figyelni. A mesemondás 2-3-5-10 perces rövid állatmesékkel (Három kismalac, Három pillangó, Kispipi és kisréce, A gomba alatt…)láncmesékkel kezdődik. A mondókázás (Zsipp, zsupp, kenderzsupp, Süss fel nap, Cini, cini muzsika, Hóh, hóc katona…) szintén igényel a gyermektől megfelelő figyelem terjedelmet. Minden nap, számtalan alkalom adódik a közösségben, hogy a gyermekeket egyénileg, mikro csoportban (2-3 fő) vagy frontálisan, mindenkit együtt foglalkoztassanak. Ha ezekkel a lehetőségekkel nem él a gyermek, se aktív, se passzív- a csoportszoba távoli sarkából hallgatja, nézi társait, a kezdeményező felnőttet- kimarad a láthatatlan, játékos fejlesztő hatásokból. Kimarad a közösségi élményből, amikor egy a sok közül. Kimarad a szókincs, ritmikai érzék, fejlesztésből, amikor mindezek önállóan és párban – mozgás és szöveg – egységében hatnak a viselkedésére, fejlődésére. A kezdeményezéseken való részvételét a figyelme nem megfelelő milyensége határozza meg.

Ha nem tud figyelni, nem tud kezet mosni, hiszen vagy elfelejti megtenni, vagy nem szappanoz, vagy a másik gyerek törülközőjét használja, vagy pancsol… Ha nem figyel, nem tud öltözni, vetkőzni, az őt segítő felnőttel együttműködni, rá várnak a társai, vagy későn ér a szabadba, és frusztrált lesz, mert nem tölthet kint elég időt. Ha nem figyel, nem tud közösségben étkezni, és még sorolhatnám. 

Ha felmérésre érkeztek hozzám/hozzánk sokszor hallom, hogy „De ő, most ébredt/nem aludta ki magát/otthon mindig tudja, mutatja/éhes/szomjas…” A vizsgálati helyzet soha nem egy-két perces, látjuk a gyermek pillanatnyi lelkiállapotát, látjuk, hogy hogyan érkezik, oldódik, vagy sem, „magára talál” az idegen felnőttel, idegen helyen. A megelőző kérdések által kiderül, hogy milyen volt az elmúlt néhány órája, napja, hete, hónapja és éve. Mindezt, ha vizsgálatra érkeztek, anamnézis formájában meg is osztjátok velünk előzetesen, tehát felkészülve várunk Benneteket a találkozón. Hamar kiderül, ha több különböző feladat elvégzése után is fennáll a kezdeti félénk, visszahúzódó, élén, impulzív, figyelmetlen, kapkodó viselkedés. Ilyenkor ehhez alkalmazkodva folyik tovább a megfigyelés, hiszen szeretnénk a gyermek képességeit minél sokrétűbb módon megfigyelni. Emellett ez egy nagyon fontos információ számunkra. A TSMT fejlesztés során egyéni- vagy csoportos terápia mellett is dönthetünk, a megfigyeléseink alapján. 

A nem megfelelő figyelem terjedelem, koncentráció, a motiváció hiánya, amikor „semmi nem érdekli” állhat idegrendszeri éretlenség, melynek felderítése a neurológusok, mozgásterapeuták feladata. A megfelelő terápiás munkával, támogató szülői hátérrel sikeres munkát végezhetünk.

 

Stúdiónkban egyéni és csoportos keretek között is van lehetőség TSMT foglalkozáson résztvenenni! 

https://mosolyfitness.hu/orarend